Home

Over Sheila

Nieuws

Foto's

PK

Renault Clio Cup

Kalender

Links

Contact


Slechts beperkte vorderingen van de Koninklijke Landmacht-brigade in Assen

 

Active Image

9 juli 2007. Onder barre omstandigheden heeft het team van de Koninklijke Landmacht in de Seat Cupra Cup maar ten dele het hoofd boven water kunnen houden. Letterlijk en figuurlijk zelfs want plotselinge regenbuien eisten op zaterdag hun tol, terwijl op zondag veel materiële schade werd geleden. Lichtpunt was de trefzekere tweede plaats van de damesequipe Sandra van der Sloot/Sheila Verschuur.

De trip naar het TT-circuit van Assen moet maar zo snel mogelijk worden vergeten. Het enige goede nieuws kwam van dameszijde want na een weergaloos sterk gereden tweede race wisten Sheila Verschuur en Sandra van der Sloot toch nog beslag te leggen op de tweede plaats, achter eeuwige rivalen Ronald Morien en Ferry Duivenvoorde. En dat terwijl de dames vanaf de negende plaats (!) waren gestart. De oorzaak daarvan lag in de verwikkelingen tijdens de zaterdagse 2-uurs race. Daarin stond plotseling een deel van het circuit onder water, terwijl het aan de andere kant helemaal niet regende. Het erg lokale buitje zorgde voor een ware chaos. In het reglement staat dat er verplicht een bandenstop moet worden gemaakt maar ook wanneer dat mag. En dat tijdstip was nog niet aangebroken. Omdat een extra pitstop veel tijdverlies zou betekenen bleef bijna iedereen op de droogweerbanden doorkarren, met kolderieke gevolgen. Op een gegeven moment gleden er meer auto’s over het Drentse gras dan dat ze op het asfalt reden. Sheila Verschuur, toch niet de eerste de beste, tolde zelfs op drie verschillende momenten in de rondte. Ook Paulien Zwart raakte bijkans het spoor bijster. “In de eerste rondjes ging het heel goed, daarna kreeg ik een steeds slechter gevoel. Ik heb zowat alle afbakeningspaaltjes geraakt die er op het hele circuit staan en zakte daarom helemaal naar de veertiende plaats terug”, aldus Paulien, die dit keer in topcoureur Sandor van Es haar partner had. Die liet er na de rijderswissel geen gras over groeien en maakte een geweldige inhaalslag om uiteindelijk als derde te finishen. Helaas had door een klein stopwatchfoutje de pitstop anderhalve seconde te kort geduurd, waarna de equipe alsnog 2 minuten straf kreeg en naar de 10e plaats duikelde. In feite waren Jeroen den Boer en Ronald Sarink het beste bezig. Den Boer maakte in de stromende regen geen enkele fout. Helaas raakte Sarink wel een keertje van de weg maar de equipe kwam toch als vijfde en beste KL-team binnen.
In de zondagse 40 minutenrace kreeg het Koninklijke Landmacht-team het flink voor de kiezen. Al in de derde bocht reden er een paar op elkaar, vlak voor de neus van Paulien Zwart. Die zat klem tussen twee auto’s, kon geen kant op en botste er bovenop. Einde race voor de ongelukkige Landmachtdame, die al snel werd gevolgd door haar mannelijke collega Ronald Sarink. De enige echte landmachtman maakte een fout in de beruchte Ramshoek-bocht, raakte van de baan en vloog heftig over de kop. Gelukkig kon de ongelukkige coureur ongedeerd het wrak verlaten maar er is weinig kans meer dat de auto nog kan worden opgebouwd.
Gelukkig maakten Sheila Verschuur en Sandra van der Sloot er een geweldige race van. Daarbij waren de dames klaarwakker, zo bleek bij de crash van Sarink. Direct kwam Sandra de pits binnen voor de verplichte rijderswissel en slechts een paar equipes volgden dat goede voorbeeld. Sheila Verschuur nam het stuur over en in het spoor van Ferry Duivenvoorde sneed het duo als een warm mes door de boter, dat wil zeggen het deelnemersveld. “Ik had misschien Ferry ook nog kunnen pakken maar een paar achterblijvers hadden mij over het hoofd gezien toen ze Ferry er langs lieten. Dat kostte me net de aansluiting. Maar gelukkig hebben we de schade ten opzichte van hen beperkt weten te houden.
Na afloop was er een bijzonder moment in de Landmacht tent. Middelpunt daarvan was Dorien Smallenbroek, plaatwerker bij de Koninklijke Landmacht en teamlid van het eerste uur. Zij vertrekt binnenkort voor een half jaar naar de troepen in het Afghaanse Uruzgan en teammanager adjudant Arend Brinkman zette haar in het zonnetje: “Dorien is voor iedereen het voorbeeld van optimale teamgeest. Zelfs als de concurrentie een auto in elkaar rijdt duikt zij er als eerste op om die weer rijdbaar te krijgen. En binnen ons eigen team is ze ook een geweldige gangmaakster. We gaan haar missen, maar zo gauw ze weer terug is kan ze hier bij ons haar plaatsje weer innemen”, klonk het lovend.

Uitslag van de 2-uurs race van de Seat Cupra:
1. Morien/Duivenvoorde, 52 ronden; 2. Van Eijk/Frankenhout op 22”360; 3. Valenteijn/Sanders op 41”401; 4. Hans Dekker op 1’00”981; 5. Sarink/Den Boer op 1’01”334; 6. Rosier/Gras op 1’10”003; 9. Van der Sloot/Verschuur op 1’40”336; 10. Zwart/Van Es op 2’29”073
Uitslag van de sprintrace van de Seat Cupra:
1. Morien/Duivenvoorde, 16 ronden; 2. Van der Sloot/Verschuur op  7”971; 3. Rosier/Gras op 26”624; 4. Hans Dekker op 27”223; 5. Engel/De Groot op 28”916; 6. Van Eijk/Frankenhout op 33”010
Stand na zes races:
1. Duivenvoorde/Morien 121; 2. Verschuur/Van der Sloot 85; 3. Valenteijn/Sanders 60; 4. Bakker/Kroes 49; 5. Sarink/Den Boer 48; 6. Engel/Groot 47; 9. Zwart/Van Es 41


naar het nieuwsoverzicht



Koninklijke LandmachtWebsite powered by Inter-ITDutch Power Pack