Home

Over Sheila

Nieuws

Foto's

PK

Renault Clio Cup

Kalender

Links

Contact


Winst voor Sheila Verschuur en Sandra van der Sloot op Zandvoort

Sheila Verschuur en haar Koninklijke Landmacht teamgenote Sandra van der Sloot hebben in de allerlaatste twee races van de Seat Cupra Cup nog even flink van zich doen spreken. In de eerste, twee uur durende manche, eindigde de Nijmeegs/Alphense equipe na fantastisch racewerk als eerste. Daags later stuurden zij de Seat als tweede over de finish.

Met het vallen van de finishvlag op zondagmiddag kwam er een eind aan vier jaar racen met de Seat Cupra Cup dieselauto’s. En tegelijkertijd aan het lange-afstandsracen van het zo populaire team van de Koninklijke Landmacht. Nog eenmaal moest er worden gevlamd en Sheila Verschuur en Sandra van der Sloot waren zo scherp als een mes. Toch kwam het duo in de kwalificatietraining er niet goed aan te pas, getuige hun vierde plaats op de startgrid. Ook in het eerste gedeelte van de 2-uurs race viel er weinig winst te behalen voor Sandra van der Sloot, die op dat moment achter het stuur zat. Pas toen Sheila Verschuur had overgenomen kwam er leven in de brouwerij. Langzaam maar zeker werkte de Nijmeegse zich naar voren, tot ze de leidende equipe Ferry Duivenvoorde/Ronald Morien in zicht kreeg. Na een aantal plaagstootjes moest zelfs Duivenvoorde zich gewonnen geven, waarna Verschuur de in woestijnkleuren gespoten Landmacht Seat als eerste over de finish stuurde. De blijdschap was groot, ondanks dat Morien en Duivenvoorde met hun tweede plaats kampioen werden.

Nu er niets meer op het spel stond kon niets de Seat-coureurs ervan weerhouden er in de figuurlijke zwanenzang iets moois van te maken. Sandra van der Sloot verloor de start aan Ronald Morien, kwam al heel vroeg binnen voor de verplichte pitstop en gaf het stuur aan Sheila Verschuur over. Die lag nog steeds tweede toen iedereen de stops achter de rug had. Er volgde een nagelbijtende finale van de Seat Cupra Cup. Telkens als Verschuur een gaatje gevonden dacht te hebben, gooide Duivenvoorde dat razendsnel dicht. Eenmaal reden ze zij-aan-zij, waarbij zelfs wat lakwerk werd uitgewisseld. Het heftige duel kwam de beide kemphanen zelfs op een officiële waarschuwing te staan. Desondanks bleef het racen uitermate sportief en een fraaie uitsmijter van de Cup. Duivenvoorde behield ondanks de druk toch de leiding en kwam met slechts een halve seconde voorsprong op Verschuur als eerste onder het zwart-wit geblokt door. "Het was heftig maar daarom ook heel gaaf. Ik had niet alleen Ferry vlak voor me maar Christiaan Frankenhout zat me steeds op de achterbumper te duwen. Zo ‘close’ was het allemaal", vertelde Sheila Verschuur, die samen met Sandra van der Sloot als vice-kampioenen werd gehuldigd.

Uitslag van de 2-uurs race van de Seat Cupra:

1. Van der Sloot/Verschuur, 55 ronden in 2 uur 00’06"901; 2. Morien/Duivenvoorde op 0"865; 3. Engel/De Groot op 10"900; 4. Rosier/Gras op 20"711; 5. Sanders/Schaap op 45"142; 6. Zwart/Den Boer op 57"771

Uitslag van de sprintrace van de Seat Cupra:

1. Morien/Duivenvoorde, 18 ronden in 40’50"766; 2. Van der Sloot/Verschuur op 0"498; 3. Smeijsters/Frankenhout op 0"640; 4. De Groot/Engel op 1"061; 5. Sanders/Schaap op 9"544; 6. Rosier/Gras op 10"164

Eindstand:

1. Morien/Duivenvoorde 214; 2. Verschuur/Van der Sloot 181; 3. De Groot/Engel 138; 4/5. Kroes/Bakker en Zwart/Den Boer 110; 6. Hoekzema/Oudshoorn 109


naar het nieuwsoverzicht



Koninklijke LandmachtWebsite powered by Inter-ITDutch Power Pack