Home

Over Sheila

Nieuws

Foto's

PK

Renault Clio Cup

Kalender

Links

Contact


Van der Sloot en Verschuur scoren podiumplaatsen voor de Koninklijke Landmacht

Tijdens het Dutch Power Pack Festival, op het vernieuwde TT-circuit van Assen, hebben Sandra van der Sloot en Sheila Verschuur twee podiumplaatsen voor het team van de Koninklijke Landmacht gescoord. In de 2-uurs race van de Seat Cupra Cup finishte de damesequipe als tweede. In de sprintrace deed Van der Sloot het nog beter door de race op haar naam te schrijven. Marcel Duits en Ronald Sarink werden na de nodige avonturen als zesde en zevende afgevlagd.

Sandra van der Sloot maakte bij de start van de 2-uurs race op zaterdag meteen haar ambities duidelijk: ze nam in de eerste bocht resoluut de koppositie. Helaas duurde dat niet lang want om onverklaarbare redenen hield de motor van haar Seat Cupra opeens in, waarop de aandringende Ronald Morien de leiding kon overnemen. Na 12 ronden kon de Landmacht rijdster haar eerste plaats weer terugpakken, om die niet meer af te staan tot Sheila Verschuur bij de verplichte pitstop het stuur overnam. De jonge Nijmeegse kwam voor Ferry Duivenvoorde, de partner van Morien, de baan weer op. Duivenvoorde probeerde Verschuur van de kop te verdringen en raakte daarbij haar auto.

Verschuur raakte daardoor buiten de baan en op de ‘kerbstones’, waardoor haar stuur scheef kwam te staan en de voorwielafstelling uit het lood was geraakt. Op dat moment was ze ook al zoveel tijd kwijt dat ze de leidende Duivenvoorde niet meer kon achterhalen. Sterker nog, ze kwam onder druk te staan van Mark Koster en René Oudshoorn. Een ruim half uur moest de Nijmeegse zich vreselijk breed maken om de achtervolgers onder de duim te houden, wat haar na een spectaculaire strijd lukte. Haar tweede plaats werd dan ook met een brede lach begroet.

In de andere Koninklijke Landmacht-Seat had Ronald Sarink de start voor zijn rekening genomen. Hij wist zich knap naar de derde plaats op te werken, waarop hij op het nieuwe baangedeelte een tik op zijn achterkant kreeg en in de grintbak belandde. Hij kwam er wel op eigen kracht uit maar moest de race vanaf de 10e plaats weer oppakken. Sarink, de eerste coureur uit eigen Kon. Landmacht gelederen, wist nog naar de 6e plaats op te klimmen, voordat hij het stuur overgaf aan Marcel Duits. Omdat er banden moesten worden gewisseld duurde de pitstop twee minuten langer, waardoor Marcel Duits als 8e weer in de baan kwam. Die wist nog twee plaatsen goed te maken maar een podiumplaats, die er zonder die botsing zeker had ingezeten, lag ver buiten bereik. Duits finishte zodoende als zesde.

Op zondag nam Sandra van der Sloot in de 12 ronden durende sprintrace haar revanche. Het was voor de eerste keer sinds twee jaar dat zij weer eens een Nederlandse sprintrace kon rijden en die gelegenheid buitte ze ten volle uit. En weer was Ronald Morien haar tegenstander. Die had bij de start de kop genomen, mede omdat Sandra bij de start iets teveel doorspinnende wielen had. In de 8e ronde nam zij even de kop over van Morien, maar die probeerde te counteren door binnendoor bij Sandra te steken. Daarbij schoot hij zelf van de baan en reed buiten de markeerpaaltjes door. Hij had echter wel weer de leiding overgenomen. Sandra zette Morien heftig onder druk maar kwam er niet langs, omdat beide auto’s precies even snel waren. Uiteindelijk werd Morien vanwege zijn rijgedrag naar de 2e plaats terug gezet, zodat Van der Sloot tot winnares werd uitgeroepen. “Ik race dit jaar voor het vijftiende jaar maar dit geeft me nog steeds een geweldige kick.

Het was een spannende strijd, van de eerste tot de laatste meter. Gaaf dat ik eindelijk weer eens een sprintrace heb gewonnen”, aldus Van der Sloot, die samen met Sheila Verschuur nog steeds aan de leiding in het kampioenschap staat.

In de tweede auto van de Koninklijke Landmacht nam Marcel Duits ook nu weer de sprintrace voor zijn rekening. Hij wist twee plaatsen goed te maken tot hij bij een inhaalpoging door Kees van den Vendel werd geraakt en zijn auto niet goed meer stuurde. Teleurgesteld finishte hij als zevende. “Het was niet mijn weekend”, concludeerde Duits.

Uitslag van de 2-uurs race van de Seat Cupra Cup:
1. Morien/Duivenvoorde, 55 ronden in 2 uur 00'04"777;
2. Verschuur/Van der Sloot op 41"969;
3. Oudshoorn/Hoekzema op 42"666;
4. Schilperoort/Koster op 42"832;
5.  Van den Brink/Kroes op 43"597;
6. Duits/Sarink op 1 ronde

Uitslag van de sprintrace van de Seat Cupra:
1. Sandra van der Sloot, 12 ronden in 25’52”262;
2. Ronald Morien op 0"185;
3. Hoekzema op 4"881;
4. Kees van de Vendel op 8"121;
5. Ger van de Brink op 8"355;
6. Ben Schilperoort op 14"879;
7. Marcel Duits op 15"356

Stand:
1. Verschuur/Van der Sloot 112;
2. Morien/Duivenvoorde 109;
3. Van den Brink/Kroes 80;
4/5. Dekker/Dekker en Hoekzema/Oudshoorn 64;
6. Duits/Sarink 62


naar het nieuwsoverzicht



Koninklijke LandmachtWebsite powered by Inter-ITDutch Power Pack